Snabb och säker leverans
30 dagars retur och byte

Frågor som vi ofta får – och älskar att svara på

Är mitt Abelstedt-paket inslaget som present när jag får det?

Alla inköp som görs på abelstedt.com levereras i en Abelstedt Blue signaturask, bundet med ett vitt satinband tillsammans med vår berömda velourväska.

Var finns Abelstedts huvudkontor?

Abelstedts huvudkontor ligger i hjärtat av Köpenhamn, Danmark. Läs mer om vårt huvudkontor.

Är det säkert att beställa på abelstedt.se?

Absolut! Vi använder krypteringstekniker av högsta standard när vi överför och tar emot kunddata via våra servrar.

Har Abelstedt en fysisk butik eller ett showroom man kan besöka?

Abelstedt tillhandahåller personlig service genom alla återförsäljare. Hitta listan över återförsäljare här.

Erbjuder Abelstedt storleksändring eller specialstorlekar?

Vi erbjuder specialstorlekar på alla Abelstedt diamant- och ädelstensringar. För speciella storlekar på smycken av annat material, vänligen kontakta oss med din förfrågan.

Erbjuder Abelstedt anpassade designer?

Vi erbjuder speciella designer om minst ett av följande material används: guld, vitt guld, diamanter och/eller ädelstenar.

Kontakta oss med din förfrågan och kom ihåg att lägga till dina önskemål (t.ex. bilder, detaljerad beskrivning, osv).

Går det att gravera smycken från abelstedt.se?

Abelstedt erbjuder gratis gravering på alla smycken från diamant- och ädelstenskollektionerna. Vi erbjuder inte detta på smycken av annat material.

Hur länge kan jag förvänta mig att vänta på svar när jag använder kontaktformuläret?

Vi strävar efter att svara på alla frågor inom 2 timmar hela veckan, inklusive på helger. Gå till vår kontaktsida.

Hur länge måste jag vänta innan min beställning kommer fram?

Vi strävar efter att skicka alla beställningar inom två arbetsdagar från det att beställningen gjorts. Tillåt 0-2 arbetsdagar innan du får en bekräftelse och spårningsinformation. Leveranstiden beror på leveransadressen och det land paketet skickas till, och visas i kassan.

Kommer jag att behöva betala tullavgifter, skatter eller andra avgifter vid mitt köp?

Eftersom tull, skatter och andra avgifter skiljer sig åt mellan olika länder och stater måste du kontakta ditt lokala tullkontor för en exakt uppskattning. Alla Abelstedt-inköp skickas från vårt huvudkontor i Köpenhamn, Danmark, och EU-medborgare kommer därför inte att debiteras någon importtull. Fraktavgifter och skatter återbetalas inte för paket som vägras på grund av avgifter som tas ut av myndigheterna.

Hur returnerar jag mina smycken för återbetalning eller storleksbyte?

Följ instruktionerna nedan:

  • Ladda ner vårt returformulär här..
  • Skriv ut formuläret och fyll i informationen.
  • Bifoga formuläret med artikeln som ska skickas tillbaka.
  • Skicka artikeln och formuläret via en försäkrad leveransmetod till:

Abelstedt ApS
Finsensvej 4F, 2.7
2000 Frederiksberg
Danmark

Läs mer på sidan frakt & retur.

När jag skickar tillbaka en vara för återbetalning eller storleksbyte, hur lång tid tar det innan jag får någon information om mitt paket?

Tillåt upp till 3 dagars behandlingstid efter att vi fått ditt paket. Du kommer att få ett e-postmeddelande från oss eller transportören när paketet bearbetas.

Läs mer på sidan frakt & retur.

Kan jag returnera en graverad produkt?

Nej, graverade föremål kan inte returneras för återbetalning eller byte.

Kan jag få tillbaka pengarna om jag ångrar mitt köp?

Alla köp av icke-personaliserade föremål från abelstedt.com kan returneras eller bytas ut inom 30 dagar. Under semestertider erbjuder vi en utökad returpolicy.

Detta beror på produktens skick. Om användaren inte har använt produkten så mycket att värdet gått ner är det möjligt att få tillbaka pengarna. Se mer om våra returvillkor på sidan frakt & retur.

Hur kan jag få en produkt reparerad?

Vi reparerar artiklar tillverkade av Abelstedt. Om varan köpts hos en Abelstedt-återförsäljare, ta med den till närmaste butik. Om varan köpts via Abelstedts officiella nätbutik, skicka varan via post. Om du väljer att skicka produkten via post, följ instruktionerna nedan:

  1. Ladda ner vårt returformulär här..
  2. Skriv ut formuläret och fyll i informationen.
  3. Bifoga formuläret med artikeln som ska repareras.
  4. Skicka artikeln och formuläret via en försäkrad leveransmetod till:

Abelstedt ApS
Finsensvej 4F, 2.7
2000 Frederiksberg
Danmark

Efter att ha mottagit ditt paket börjar vi göra ditt smycke så gott som nytt, inklusive rengöring och polering av föremålet.

Tillåt 7 dagar för reparationen efter att vi mottagit ditt paket. Du kommer att få ett e-postmeddelande från oss eller fraktföretaget när artikeln är redo att skickas tillbaka till dig.

Hur tar jag hand om mina smycken?

Läs våra två Abelstedt-berättelser om hur du rengör dina smycken och hur du tar hand om dem.

Besvarades inte din fråga?

Kontakta oss

Vinn ett presentkort på 3500 SEK
Vi ger dessutom en shoppingrunda till en lycklig Abelstedt Club-medlem varje månad. Prenumerera helt enkelt nedan för att automatiskt delta i dragningen.
Nej tack